seci fotóalbuma - 2011 Kuba - Baraka túra

2011 01 07
Január 7.
Havanna - érkezés/reptér
Mi már 6-án elrepülünk Párizsig, a csoport többi része reggel indul Ferihegyröl. 10 óra repülés után megérkezünk Havannába, egy csomag elveszik... Várjuk a csodát, de csodák nincsenek, ami elveszett, az elveszett, majd megkerül egyszer!

Havanna - Hotel Plaza
Elsö szállodánk, érdekes asztalokkal a hallban. Látszik, hogy jobb napokat is látott, de ez igaz lesz az összes többi szállásunkra. Elsö este egyesek nem birják kivárni a melegvíz megérkezesét, így a kalandtúra elsö akciója következik: 1 napos utazás utáni zuhanyozás hideg vízben :) A látképek a tetöteraszról készültek, a nyugágy egy remekmü!

Havanna - Forradalmi emlékmü
Monumentális és kellöen védett. A falakról is a forradalom mosolyog vissza ránk! Elöre a fideli úton :) Érdekes, hogy Fidel látványosan háttérbe szorul, a plakátokon szinte soha sem ö szerepel, hanem a nagy kedvenc, Che. Mintha ma is élne és ö igazgatná a kubaiak sorsát.

Havanna - Legendario
Így készül a rum (avagy ahogy a helyiek nevezik: ron). Természetesen végigkóstoltuk az összes fajtát, hogy ki tudjuk választani a megfelelöt :)

Havanna - El Morro
A havannai két eröd egyike, szép kilátással a városra.

Havanna - Vieja
Belvárosi séta, célkeresztben a jövendömondók! Egy kicsit sok kép, de nem volt ötletem arra, hogy hogyan is osszam kisebb, nézhetöbb részekre. Bocs.

Havanna - koktél
Koktélozás és fotózás a tetöteraszon. Ezt a kellemes idötöltést majd még megismételjük késöbb is.

Santiago de Cuba - Emlékmü és laktanya
Kissé kökorszaki repcsivel repülünk az ország keleti végébe. Innen indult Kuba felszabadításának szinte minden mozgalma a XIX. századtól a végsö gyözelemre vezetö forradalomig.

Santiago de Cuba - Park+Bacardi ház
Egy park (ahol a békeszerzödést írta alá az USA és Spanyolország), majd a Bacardi ház és a hozzá vezetö sugárút, valamint ZunZun Étterem, ahol két lány nagyon szépen énekelt nekünk. Ez a zenés ebéd/vacsora teljesen megszokottá vált számunkra, szinte minden étkezésnél volt zenekar (és persze az utána következö adakozási mozgalom valamint CD-vásárlási lehetöség)

Santiago de Cuba - belváros
Itt is sétálunk egyet és eszünk/veszünk földimogyorós édességet, valamint Malta-t (ami malata-szörp avagy alkoholmentes barnasör). És természetesen itt is van tetöteraszon bár és panorámafotózás.

Santiago de Cuba -> Bayamo felé
Útközben megállunk egy gyümölcsárusnál, csodálkozni, kóstolni és bevásárolni. Mindenki vesz egy-két dolgot, aztán közös kóstolást csinálunk!

Casa de la Trova Bayamesa
A bayamoi táncházban kapunk koktélt, no de nem ingyen, meg kell dolgozni érte. 1 számot játszik a zenekar csak úgy, majd 1 számra úgy kell tennünk, mint aki tud salsázni :) Mindezt orchideák alatt.

Bayamo
Szabad program keretében császkálunk és vásárolgatunk ezt-azt.

Bayamo -> Sierra Maestra
Úton a "nagy" túra kiindulópontja felé, majd képek a folyócska mellé települt hotel környékéröl. A fiúk remek kis eszközt raktak össze maguknak, igazik "száraz-bob", hasonló, mint a Cool running-ban, ami nem is nagy csoda, hiszen az a szomszédos Jamaica-ban játszódik.

2011 01 11
Január 11.
Sierra Maestra nagy túra
Kökori busszal felvisznek minket a Alto del Naranjo pontig, illetve majdnem addig, a túra bemelegítése egy pár száz méteres kb 45 fokos szögben felfelé menö útszakasz. Aztán jön az igazi túra: 900m fel, 900m le (no persze váltakozva), 15km elöre és vissza ugyanide! Levezetésképp lefele a pár 100m 45 fokos lejtön. A túra során persze kapunk mindenféle földijót, banánt, narancsot, mandarint, citromot, egyenesen a fáról szedve. Ettöl függetlenül a vacsora valami iszonytató sebességgel tünik el az asztalról :)

2011 01 12
Január 12.
Sierra Maestra kis túra
Commandancia la Plata. Itt volt Fidelék föhadiszállása az erdö közepén a forradalom idején. Nem csoda, hogy itt senki sem támadta meg öket, ki az a lökött, aki hegyekben háborúzik?

Camagüey
Hotel Colon. Még egy szebb napokat is látott hotel.

Camagüey
Városnézés tricikli-taxival. A fiúk egy kissé bevadultak, volt néhány near-miss is, de végül is éppen megúsztuk nagyobb ütközés nélkül is. Az idö pocsék, esik, az út csúszik, fun!

Camagüey
A bringás városnézés a helyi piacon végzödik, igazi kavalkád, sok-sok azonosíthatatlan zöldséggel/gyümölccsel.

Manaca Iznaga
Egykoron cukornádültetvény, toronnyal (ahonnal jól lehetett látni, hogy ki lazsál és ki nem. Ma inkább túristanevezetesség, lerohannak minket, mint arábiában. De még így is kedvesek, ha nem veszel semmit sem, akkor is mosolyognak, és tovább próbálkoznak másoknál.

Január 14.
Trinidad
A tegnap délutáni elökészítés után itt az igazi túrista-koppasztó (az elsö és az utolsó is egyben), mintha Szentendrén/Badacsonyban járna az ember. Brrrrr... Maga a városka szép és megszabadulva a piactól találunk egy bodegat, ahol frissen facsarják a cukornád levét!

Január 14.
Playa Ancón
Egy kis tengerpart, 1/2 nap, de mindenki nagyon élvezi a megelözö napok próbatételei után!

Playa Ancón
Reggeli séta és ráksaláta-alapanyag-vadászat

Topes de Collantes
Ismét túrázni megyünk, de most az túra elsö része nem gyalog, hanem platós Zil teherautóval történik.

Salto del Caburni
Maga a túra egy vízeséshez visz, illetve inkább kettöhöz, az alacsonyabban fekvönél van egy csodaszép tavacska is. Sajnos megtörténik a túra mélypontja, az egyik csoporttársunk szilánkosra töri a bokáját :( Í elmarad a tóban megmártózás, helyette mentöakció következik a programban. Szerencsére a csoportban több orvos is van, akik teszik, amit ilyenkor tenni lehet.

Kórház a város szélén
Amíg csoporttársunkat "összerakják" mi várunk és lesipuskás fotózással múlatjuk az idöt.

Playa Larga
Az éjszakát egy tengerparti hotelben töltjük, de az itteni beach-böl semmit sem élvezünk, megyünk tovább reggel.

Disznó-öböl
A CIA-támadás visszaverését dicsöítö emlékmüvek kimaradnak, viszont megnézünk egy teljesen fake indián falut (Kubában az indiánokat gyakorlatilag 100% hatékonysággal kiirtották 400 éve) Viszont itt lehet krokodil-sültet, valamint kókuszt is kapni. Igen, a frissen felvágott kókuszba rum került.

Krokodilfarm
Krokodilok, igen. A kedvünkért még mozognak is, ami Edvárd szerint azt jelenti, hogy kegyeikbe fogadtak minket. És persze lehet mindenféle gyerekkrokikkal fotózkodni.

Az autópálya mellett
A hosszú utazást kétszer is megszakítjuk és mi kihasználjuk az alkalmat egy újabb lesi-puskás fotózásra! Az album vége talán a legérdekesebb.

Indián barlang
Sajnos az igazán nagy barlang, amit meglátogattunk volna zárva, így egy kicsit nézünk meg. A Vinales környéki hegyek belsejében temérdek barlang van. Kétfajta hegy van: az egyikben még ott a barlang, a másikban már beomlott.

Lovaglás
Ez nem az igazi a Red Canyon-os lovaglás után, de elkocorászunk a pacikkal és jókat mulatunk az elkolbászoló, jó étvágyú, idönként extra-makacs és lusta lovakon.

Vinales
A tartományi föváros, éppen ebédszünet idején. Túrista rajtunk kívül csak nyomokban.

Dohányültetvény
A piacgazdaság már ide is betört! A gazda szabadon árulhatja a maga által sodort dohányt.

Prehistoric fal
A Nagy Vezér jóváhagyásával és támogatásával készült gigantikus falfestmény. Valamint címeres fehér-ökör és pina colada (5x? Nem emlékszünk a konkrét számra. Ciki, ugye?).

María la Gorda
A kalóz-lányról elnevezett búvár-központ. Itt töltünk két teljes napot és élvezzük a napsütést és a tengert.

Január 18.
Iguana és egyéb állatfajták.
Ilyen állat nincs is. Pedig van!

Tengeri kerkentyük
Sétálunk, sétálunk, és találunk sokfajta furcsaságot a tengerparton.

Naplementék
Naplementék és éjszakai, teliholdas képek. Maradtunk volna még egy pár napot!

2011 01 21-22
Január 21/22.
Havanna - autók
Visszatérünk a Plaza Hotelbe és a delutánt/estét valamint az utolsó napot a városban történö csatangolással töltjük

2011 01 21-22
Január 21/22.
Havanna - utcaképek
Végigsétálunk még egyszer az óvároson, megnézzük a Floriditát (és természetesen iszunk egy koktélt, kerül, amibe kerül Hemingway szobra mellett). Nem hagyjuk ki a pályaudvart sem, söt sikerül egy pár templom belsejébe is bekukkantanunk. A nap és az országjárás végét egy kiadós zápor jelenti!