seci fotóalbuma - 2010 USA

2010 07 28
Július 28.
Repcsi
Megérkezünk Santa Ana-ba 5 perc idökülönbséggel, mi London/Houston, Viki Greenville/Dallas útvonalon.

2010 07 28
Július 28.
Newport Beach
Nekünk 8 óra idöeltolódást kell feldolgoznunk, neki csak 3-at. A trükk, hogy nem szabad lefeküdni, bármennyire fáradt is vagy, muszáj kibírni estig! Így aztán körbejárjuk Newportot. A többi kép az amerikai autogyártás szégyenéröl készült, ugyan ekkor még nem tudtuk, hogy mit is béreltünk... Bár azt hiszem, mindegyik ilyen !"Ł$, 0-75 mph között müködik, a fölé nem gyorsul, töle akár meg is halhatsz.

2010 07 29
Július 29.
Los Angeles Hollywood
Kicsit lepusztult és turista-kelepcébe-csalogató. Kb ennyit is vártunk töle. Hiba volt ide elmenni, e helyett (3 óra volt csak az út a forgalomban) inkább mehettünk volna San Diego-ba. Igaz, hogy mi kihagytuk a studio-túrát és a hírességek házait megmutató buszos utazást is. Lehet, hogy bennünk van a hiba? Engem a Madame Tussauds sem fogott meg.

2010 07 29
Július 29.
Los Angeles Downtown
Sok szép felhökarcoló! Végül is pont ez várható egy amerikai nagyvárostól. Azért San Diego szebb :)

2010 07 30
Július 30.
Seal Beach
Vikinek még van egy meeting-je, az idöt azzal ütjük el, hogy kimegyünk az egyik beach-re, hátha megtaláljuk Pamela Anderson-t vagy David Hasselhoff-ot. A víz reggel nagyon hideg, délre még hidegebb, de hozzászokunk. Ez kérem szépen óceán.

2010 07 30
Július 30.
Crystal Cathedral
Kedvenc prédikálós müsorunk volt még a 80-as évek végéröl, amikor a kábeltévé höskorában a Super Chanel-en vasárnap reggel hirdette egy öszes hajú karizmatikus fickó az igét. Innen.

Newport Beach -> Joshua Tree National Park
Borongós idöben indulunk Newport Beachböl, aztán ahogy haladunk a sivatag felé egyre tisztul is melegszik az idö. Érdemes megnézni azt a képet, amelyen a szélerömüvek iszonytató száma megfigyelhetö.

Joshua Tree National Park
A park honlapja illetve áttekintö térképe A képek nagy része a Hidden Valley "trail"-en készültek, de van egy csomó az Intersection Rock-rol is.

Joshua Tree National Park
Fáradhatatlanul nyomulunk tovább a Barker Dam, majd a Wall Street Mill felé. Kezdetben a hömérséklet 100F, majd szépen felkúzik 110F körülire. Iszonytató meleg és szél. Továbbautózunk Keys View kilátópont felé, majd a Skull Rock-ot érintve elindulunk utunk következö állomása felé.

Joshua Tree National Park -> Williams
Utunk - a satnav ördögének köszönhetöen - hatalmas sóstó mellett visz el, majd látunk út mentén beálló rendörautót (mint a filmekben), valamint vonatszerelvényt, amit 3 mozdony húz és 100+ vagonból áll. A nap (képnélküli) záróakkordja egy olyan felhöszakadás Williams elött, hogy az ablaktörlö nem gyözi, 10-20 km/órás sebességgel tesszük meg vaksötétben az utolsó 50 kilométert. "Fun".

Grand Canyon
Az idöjárás nem fogad kegyeibe minket. Szép borongós reggelre ébredünk, az elsö 1-2 órában még sejteni lehet, hogy mi is van ott a nagy szakadék környékén, majd elered az esö. Aztán eláll, de helyette lesz pára+felhö+köd - kinek melyik szimpatikusabb. A várva várt látvány sajos elmarad :(

Grand Canyon
Állati! A nemzeti parkok legveszélyesebb vadállata (na tessék szépen tippelni!): a MÓKUS. A 8. kép elkészülte után kb 1 másodperccel a kispatkány megharapta az üldögélö csajszi kezét.

Grand Canyon
1/2 nap után feladjuk, hogy látunk is valami a canyon-ból. Iszonytató köd ereszkedik az tájra és az útra, el is tévedünk egy kicsit, majd ahogy haladunk a parkból kifele javul az idö és megállunk nézegetni a Watchtower-nél.

Little Colorado River Canyon
A számos indián rezervátum egyike, úton Grand Canyonból Page felé.

Glen Canyon
Tutajozás a canyonban, túránk egyik fénypontja. Rengeteg kép, de nincs színvünk törölni. A tutajos fiú nagyon jó fej volt.

Horseshoe Bend
Ez a Glen Canyon egyik legszebb része, most felülröl. "Apró" családi összetüzés, mert ketteseknek mélybenézés fóbiája van, és ezt kiterjesztik azokra is, akiknek nincs :) Ugyanis itt a health-and-safety annyi, hogy ki van irva, hogy "Vigyázz, mert leeshetsz" :)

Powell Dam
Amerika második legnagyobb vizierömüve a Powell Dam (a Hoover Dam után, ami a túra végén volt).

Lake Powell
Esti hajókázás a Lake Powell-en, kerülgetjük a zivatarfelhöt, iszonyú szél, brrrr... Az hajóút végcélja az Antelope Canyon (lásd következö nap, a canyon teljesen összeszükül, a végén alig tud megfordulni a kishajó.

Naplemente
A canyonból visszafele kegyes lesz hozzánk az idöjárás és kisüt a nap! A sziklák aranyszónüvé válnak.

Antelope Canyon / seci
Ez egy ún slot canyon, azaz teljesen szük. A navajo indián-rezervátumban van, és csak csoporttal lehet látogatni. Sajnos kicsit elbafftam a foglalást és a fotós túra helyett "mezei" túrával jutottunk el, ami kora reggel volt, lényegesen kevesebb fénnyel, mint a déli túra. Azért így is szép volt. Akit professzionális képek érdekelnek guglizza meg :)

Antelope Canyon / Brigi
Mindez Brigi szemszögéböl

Antelope Canyon / Peti
Mindez Peti szemszögéböl

Kanab
Page-böl továbbindulunk, útközben megállunk Kanab-ban egy kis túrista-shopping-ra és útbaejtjük a sehol sem reklámozott Coral Pink Sand Dunes State Park-ot

Coral Pink Sand Dunes
Egy kis darab totális sivatag, csak a tevék hiányoznak! Aztán tovább Bryce felé, a nap végén remek kis jégesö. Az éjszakát Panguitch-ben töltjük, a helyi kocsmában elfogyasztott isteni steak után :)

Red Canyon Riding / Brigi
Pacagolunk, mint Clint Eastwood :) Hozzátartozik a történethez, hogy szerénytelenségem most ült elöször lovon, míg a család többi tagja többé-kevésbé rendszeresen lovagol. Azt mondták, hogy könnyü dolgom volt, mert western nyereg volt Nem tudom, de az tény, hogy a lovamat elkereszteltem Breakfast-nak, mert állandóan csak zabálni akart.

Red Canyon Riding / Viki
Mindez középröl... Az én képeimet ne is keressétek, nekem épp elég volt Breakfast fegyelmezése és a nyeregben maradás!

Red Canyon Riding / Peti
Mindez a sor hátsó részéröl...

Easy Riders
A lovaglás során összeismerkedtünk két idösebb csajszival, akik egy Harley-n járják be Amerikát. Aztán amikor visszértünk a kiindulási pontra, ott jöttek a fiúk, a csajok meg ismerték öket és rábeszélték öket, hogy hagy üljenek már fel a gyerekek a mocira :)

Bryce National Park
Kárpótlás az elmaradt Grand Canyonért! Szinte hihetetlen sziklaformációk, de a végére már ránktör a "képtár-effektus". Túlcsordul az agyunk a rengeteg szikla látványától.

Dixie National Forest
Keresztülvágunk a nagy erdön. Eközben az út folyamatosan emelkedik, majd lecsordogálunk a völgybe. Megállni nem nagyon van idönk, elég volt egyszer a vaksötétben való autózás!

Zion
Zion National Park Emerald Pond trek. Már majdnem feladjuk a túrát, amikor meglátjuk a csodát.

Zion
A zioni turistaút úgy végzödik, hogy "eddig van kérem szépen az út, innentöl szabad továbbmenni a folyómederben!"

Zion - Vegas
Útban Las Vegas felé.

Augusztus 5-6.
Las Vegas
Nagy makettváros, csillog-villog és mindenki arra játszik, hogy a TE pénzed az övé legyen :)

2010 08 06
Augusztus 6.
Hoover Dam
A legnagyobb gát/vizierömü, bár csak egy picivel nagyobb, mint a Powell Dam. Viszont ez a '30-as években épült, míg az utóbbi a '60-as években. Szinte hihetetlen, hogy hogyan küzdötték le a felmerülö mérnöki problémákat, pl a beton kötése höt fejleszt és itt több millió köbméter betonról van szó, avagy hogyan fúrtak alagutat, amibe a Colorado-t vezették, amíg a gát készült.